Babet loopt stage in Kuala Lumpur, Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Stage in Azië - WaarBenJij.nu Babet loopt stage in Kuala Lumpur, Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Stage in Azië - WaarBenJij.nu

Babet loopt stage in Kuala Lumpur, Maleisië

Door: Stage in Azië

Blijf op de hoogte en volg Stage in Azië

05 Maart 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Apa Khabar! Ik ben Babet en ik studeer Tourism Management aan Inholland Diemen. Ik loop van februari tot begin juli 2015 stage bij een lokale tour operator in Kuala Lumpur. Ik hou ontzettend van reizen, en het verbaasde dan ook niemand toen ik vertelde dat ik mijn stage in Maleisië ging doen.

Ik vertrok 2 weken voordat mijn stage begon al naar KL, dit omdat ik wel klaar was met de sneeuw in Nederland, maar ook omdat ik niet kon wachten om mijn avontuur te beginnen. Op het moment dat ik met mijn koffer door de straten van KL ploeterde werd me al snel duidelijk; dit wordt een fantastisch jaar.

Ik heb de eerste 1,5 week in een hostel gewoond, Reggae Mansion, waar ik fantastische mensen heb ontmoet, en de hele stad mee heb ontdekt. Voordat ik naar Maleisië kwam had ik ‘per ongeluk’ al een kamer in een appartement geregeld samen met een ander meisje dat via Stage in Azië naar KL ging. Mutiara Residency in Brickfields is een appartementencomplex waar jaar in jaar uit rond de 40 andere Nederlandse studenten vertoeven. Het is zeker een aanrader; de appartementen hebben 3/4 slaapkamers, zijn schoon en het zwembad op het dak is heerlijk. Ik betaal 260 euro per maand voor mijn kamer, met eigen badkamer.

Ik geniet iedere dag weer van het heerlijke eten, de ontzettend slome maar lieve mensen en het warme weer wat iedere dag een glimlach op mijn gezicht brengt. Ik woon in Little India, en word iedere ochtend begroet met de geur van knoflook en curry, iets waar ik nog wel een beetje aan moet wennen. Maar ‘s avonds geniet ik hier met volle teugen van!

In de eerste week van mijn stage werd ik meteen met open arme ontvangen, mijn collega’s zijn heel aardig en helpen me met alles. Ik werk in een vrij internationaal bedrijf; mijn bazin is Zweeds, twee collega’s komen uit Italië en de anderen zijn locals. Mijn dagelijkse taken zijn erg gevarieerd, maar komen wel langzaam op gang. Het blijft overduidelijk een ‘warm’ land, want echte snelheid met dingen zit er hier niet in. Ondanks dat vind ik het tot nu toe wel erg leerzaam. De sfeer op mijn kantoor is heel informeel, en ondanks dat vrijdag ‘Casual Friday’ wordt genoemd, hoef ik doordeweeks ook niet in een blouse te verschijnen. Ik ga iedere dag met 2 collega’s lunchen, en iedere lunch willen ze weer van alles weten over hoe raar ons kleine kikkerlandje wel niet is.

In de weekenden ga ik meestal lekker weg naar een eiland of stad in Maleisië. Door AirAsia, een low-cost airline, kan je makkelijk het hele land zien. Een weekendje surfen, jungle hiken, marktjes afstruinen of naar een heilig eiland, echt alles is mogelijk. De stranden zijn wit, de zee blauw en het zonnetje schijnt altijd.

Ondanks alles is Maleisië nog steeds wel een arm land, en zul je je wel moeten aanpassen. Soms moet je even sterk in je schoenen staan, en dingen in Nederland zijn nou eenmaal wat makkelijker te regelen. Maar het leven hier is fantastisch, ik geniet dag in dag uit van dit land en als ik van mijn stage niks leer, dan doe ik dat zeker wel van mijn ervaring hier!



Wil jij net als Babet stage lopen in Maleisië? Bezoek dan eens onze website (www.stageinazie.nl) of neem vrijblijvend contact met ons op: info@stageinazie.nl
Stage in Azië

Stagebemiddelingsbureau in Maleisië.

Actief sinds 03 Juli 2013
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 6500

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 31 December 2016

Stage lopen in Maleisië

Landen bezocht: